onsdag 20 oktober 2010

Färgglada Lyktor- lyser upp i höstmörkret!


De här färgglada papperslyktorna har jag gjort av designark från Panduro. De är roliga att göra, och framför allt är de väldigt dekorativa - en av mina favoriter bland allt papperspyssel jag håller på med.



                               Höstmys


Jag kom att tänka på en dikt som jag hörde som barn. Den är skriven av Nils Ferlin:


Med många kulörta lyktor 
jag gick mig i världen ut. 
De slocknade - ljudlöst och oförmärkt, 
och så tog det vackra slut. 
Jag stannade - högst förlägen, 
- allt hade ju mist sin glans! 
Men nu har jag gått på vägen, 
som kommer från Ingenstans 
och ringlar till Ingenstädes, 
i många de långa år  
förutan kulörta lyktor. 
Det är ganska svårt - men det går. 
Nils Ferlin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar