tisdag 24 maj 2011

Girlanger av näckrosor!

Nu har jag börjat göra girlanger av mina pappersblommor! De består av ett långt svart satinband och fem näckrosor vikta av bladen från gamla böcker. På de här bilderna ser ni blommor som har fått lite sotiga svarta kanter. Jag har använt en vanlig svart stämpeldyna från Panduro Hobby. Jag tycker resultatet blev så fint. Och vill man kan man förstås göra dem i alla tänkbara färger. 

Pappersgirlang av näckrosor
Blommorna är gjorda av bladen från gamla böcker.
De hänger fint på rad högt upp mot taket
men passar även i en dörröppning.
Man kan också ha dem liggande på ett bord
eller som här i fönsterkarmen på verandan
Titta vad fint!
Sotade kanter ger ett lite slitet och gammaldags intryck
Mellan bladen döljer sig texter av lite filosofisk karaktär...
Så här lång blir girlangen när man sträcker ut den  - ca en meter

1 kommentar:

  1. Ja - allt är bra
    vi måste tänka till Ke födelsedag om jag kan köpa ngt av ditt till honom -vad som kan passa -och Hanna också - kunde ju få ngt sånt här -hon har ju fått present av mig redan men ngn dekoration som anknyter till musik vore ju ngt hon kunde få också
    kram
    mamma
    Mamma

    SvaraRadera