torsdag 2 juni 2011

Hong Kong here I come... hi hi

Skämt å sido - jag har faktiskt fått sålt en av mina grodor till Hong Kong idag!! Det känns väldigt roligt. Jag har aldrig ens varit där själv och nu ska alltså en av mina grodor få färdas den långa vägen till bortre Asien...
Lyckogroda på väg till Hong Kong
Spännande. Till den här grodan följer det med en gyllene sagorulle med lyckobringande ord till ett blivande brudpar.
ask vikt av laminerat notpapper

Så här ser mina hemmagjorda askar ut som grodor och dylikt paketeras i. Jag tillverkar askarna av laminerat notpapper. Runt om askarna passar det bra med ett band och kanske ett litet hjärta eller någon annan dekoration.

Vadderat kuvert, bildcollage, bokmärke och ask med groda i.

I det vadderade kuvertet brukar jag nu mera även skicka med ett litet kort med några bilder på andra saker som jag har gjort, och på baksidan finns en rabattkod för de som vill beställa något mer från Etsy. Sen lägger jag i ett bokmärke också med en fin bild på en av mina näckrosor gjorda av tårtpapper.

Till salu på
lillytyll.etsy.com

Lucky FROG with golden scroll - "This little frog is here to say: 

Best of luck on your Wedding Day"

I imagine this cute little frog beeing placed where no one really expects a decoration. Let the frog be that extra memorable little surprise for friends and family at your wedding reception, and let it bring some extra smiles, luck and fortune in to your lives!

The frog comes with these enchanted words written on a golden scroll:

"THIS LITTLE FROG IS HERE TO SAY - BEST OF LUCK ON YOUR WEDDING DAY!" 

Since ancient times frogs have been regarded as mystical and symbolic animals. Did you know that frogs are said to bring GOOD LUCK??

When all the great arrangements are layed out on the tables, you can simply place this little frog by it self in an empty window sil in the coat room, by the mirror in the bathroom, on a shelf in the stairway or in a forgotten corner of the house. 

Frog size: 1.6 inches (4 cm)

Color: Black 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar