tisdag 12 juli 2011

Drömmar i vitt

Nu är köket färdigmålat! Luckor och panel går nu i vitt precis som väggarna. Jag har ställt en liten skylt med ordet "Harmony" ovanför spisen. Den hittade jag i en mysig heminredningsaffär utanför Mariannelund när jag var på semester i Småland förra veckan. Drömmar i vitt hette affären som var fylld med prylar i härlig romantisk stil.

Lugn och harmoni
Skylten får fungera som en liten affirmation - en önskan om lugn och harmoni. Och köket känns helt klar mer harmonisk och enhetligt nu när vi fått bort den gula färgen. Vi får hoppas att lugnet smittar av sig på hela familjen, för här är egentligen allt annat än lugnt - "fullt ös" är nog en närmare beskrivning av livet med tre små barn. Det fina kortet som står i bakgrunden är gjort av Fia.

Nymålat

Vitt och fräscht
Smideshjärtan - pricken över i
Smideshjärtat på väggen kommer också från Drömmar i vitt. Jag fick två sådana av min mamma och nu har jag hängt dem mitt emot varandra på var sin sida i det nymålade köket. Det blev verkligen pricken över i. Nu återstår bara att lägga ett nytt golv... men det får vänta till en annan gång.

1 kommentar:

  1. Hej Karolina!
    Satt och googlade lite på drömmar i vitt och hittade ditt inlägg. Blir lycklig när jag ser att de underbara ting vi har i butiken fått komma till ett så fint hem som ditt :-)
    Ha det gott!
    Anita K, Drömmar i vitt

    SvaraRadera