tisdag 29 november 2011

Man tager vad man haver



Jag fick inspiration till att göra den här kransen efter att ha tittat på några lite annorlunda julkransar i ett av Panduro Hobbys Julmagasin som heter Välkommen till julverkstaden

Vad jag har gjort är att jag har utgått från en färdig krans med kottar och glitter och sen har jag helt enkelt virat och knutit en massa band av olika färg och längd runt kransen. Här och där har jag också stuckit in några blomnålar som jag hade liggande hemma. 

Ibland räcker det med några överblivna pappersbitar, eller som i det här fallet en låda med avklippta band för att skapa något vackert. Man behöver inte alltid köpa en massa dyrt material utan man tager vad man haver, eller återvinner något gammalt. 

För två helger sedan var jag och hälsade på Fia och då gick vi till en loppis och köpte gamla sagoböcker, och sångböcker som vi klippte ut vackra bilder och texter ifrån. Dessa använde vi sedan när vi gjorde julkort och dekorerade tändsticksaskar. Kolla in Fias blogg så ser ni några av hennes tändsticksaskar där. De är jättesöta och kul att ha och ge bort till någon man tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar