fredag 18 november 2011

Söta små apor


Idag har vi varit och sett "Noaks Ark" - en föreställning med barnen från musikförskolan. Min lilla kille hade fått rollen som apa, och tidigare i veckan ville han absolut inte prova sin kostym som jag hade gjort åt honom. Så jag hade inga förväntningar att få se honom i den idag heller. Men, det blev en riktig överraskning när barnen tågade in två och två utklädda till olika djur, för då fick jag plötsligt syn på två små apor i ledet, och den ena var min alldeles egna lilla apunge. Enligt fröknarna hade han glatt meddelat redan på morgonen när han kom att idag skulle han minsann klä ut sig till apa.




Han var hur söt som helst och det var förstås de andra med. Där fanns lejon, tigrar, kor, grisar, elefanter och många fler. Tillsammans byggde de en båt och sjöng en massa fina sånger om vatten och djur. (En av mina sånger "På livets stormande hav" var med, och det gjorde mig förstås extra glad.)


Efter föreställningen bjöds det på korv och lillebror fick chans att prova att vara apa en liten stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar